EmailTwitterFacebookLinkedIn

Teylingen College Duinzigt

"Klaar voor de toekomst!"

Teylingen College Duinzigt in Oegstgeest is met 600 leerlingen de kleinste locatie van de Stichting Fioretti Teylingen. We bieden onderwijs voor mavo en havo-onderbouw en doen dat volgens de ivo-werkwijze. De “i” van ivo staat voor individualiserend en gaat uit van de gedachte dat leerlingen zich op een eigen unieke wijze ontwikkelen. We ondersteunen waar nodig en dagen uit waar mogelijk. Het eerste blijkt o.a. uit de mogelijkheid om toetsen te herkansen en het vaardighedenprogramma Skillz, het tweede uit het talentenprogramma Duinzigt XL.

Duinzigt kenmerkt zich door kleinschaligheid, degelijk onderwijs en gerichte begeleiding. Ouders zijn te spreken over de geboden structuur en aandacht, terwijl leerlingen aangeven dat ze op Duinzigt echt zichzelf kunnen zijn. Onze leerlingen komen uit een groot verzorgingsgebied en van veel verschillende basisscholen. Onder hen zijn relatief veel leerlingen, die je kunt typeren als ‘laatbloeier’.

De kleinschaligheid is prettig voor leerlingen én medewerkers. De typische Duinzigt-docent is betrokken en professioneel. Wij hebben oog voor elkaar, zorgen voor elkaar, maar willen elkaar ook scherp houden en uitdagen. Dat Duinzigt ook voor medewerkers een fijne school is, blijkt o.a. uit het feit dat collega’s er relatief lang werkzaam zijn. Op dit moment hebben we een mooie mix van jong en oud.

Teylingen College Duinzigt

mavo | havo 1 t/m 3

Wijttenbachweg 23
2341 VX Oegstgeest

Telefoon: 071 5171131

Klik hier voor onze website

Bereikbaarheid:
De school is centraal gelegen en met fiets, auto en openbaar vervoer goed te bereiken.

Vanaf station Leiden met de fiets is het zo’n 10 minuten fietsen en met de bus 15 minuten rijden.

Onze vacatures